OPZEGTERMIJN SOCIAAL SECRETARIAAT NADERT
De opzegtermijn voor je sociaal secretariaat nadert. Opzeggen kan steeds tot en met 30 juni. Ben je niet helemaal tevreden van je huidige sociaal secretariaat? Heb je een ‘nummergevoel’ omdat de persoonlijke aanpak ontbreekt? Mis je proactiviteit, een vaste contactpersoon en direct advies bij dringende problemen? Of heb je de voorbije periode te veel fouten moeten vaststellen? Dan kan je terecht bij puuhr sociaal secretariaat!
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Bekijk dan zeker even onze referenties en de overige informatie op onze website.
Aandachtspunten opzegtermijn.
Veranderen van sociaal secretariaat gaat niet zomaar. Je moet tijdig je huidig contract opzeggen. Standaard kan je je contract opzeggen voor 30 juni van elk jaar en dan kan je op 1 januari van het volgende jaar naar je nieuwe payrollpartner.
Als je pas na 30 juni opzegt, dan gaat de opzegtermijn van 6 maanden naar 18 maanden! Bekijk zeker je huidige contract om eventuele specifieke opzegvoorwaarden in te calculeren.
Je kan hoe dan ook opzeggen en later beslissen wie je nieuwe sociaal secretariaat wordt!
Opzeggen geeft je de mogelijkheid om rustig andere offertes in te kijken en een weloverwogen beslissing te maken.
Tips en tricks.
Bestudeer goed de prijs en de overige voorwaarden. Is bijvoorbeeld sociaaljuridisch advies inbegrepen of wordt dit aan uurtarief extra gefactureerd? Is er een borgstelling/opstartkost? Een kost om doelgroepverminderingen te verwerken? Bestaat de kostenstructuur uit een vaste fee per maand of komen er variabele kosten per aparte dienst bij (bv. kost Dimona, kost opmaak arbeidsovereenkomst, enz.)
Heb je toch eens gespecialiseerd advies nodig, wat is dan de kostprijs?
Is je contract jaarlijks opzegbaar of dien je minimaal 3 jaar aangesloten te blijven?
Is er een dure afkoopsom die maakt dat je eigenlijk niet vrij weg kan?
Vind je persoonlijk contact met dezelfde dossierbeheerder belangrijk of maakt het voor jou niet uit dat steeds een andere persoon je vragen beantwoordt?
Is jouw loonsysteem verbonden met andere softwaretoepassingen? Check dan of deze integraties ook mogelijk zijn bij je nieuwe sociaal secretariaat.
Zijn er indexatieformules van toepassing?
Verwacht je proactiviteit? Bijvoorbeeld advies over type contract, loonoptimalisatie, toepassing van doelgroepverminderingen, enz.
Wil je dat doelgroepverminderingen correct worden toegepast zonder bijkomende kosten?
…
Kortom, maak vooraf een duidelijke analyse van wat je precies verwacht van de samenwerking en stem dit samen af.
Payroll als verdienmodel.
Door alle vormen van kostenbewust tewerkstellen optimaal te verwerken in de loonstructuur, correct en tijdig te adviseren en HR-medewerkers te trainen in verschillende materies maken wij het verschil. Voor strategisch personeelsbeleid zijn wij KMO-gecertificeerd en gezien onze rijke kennis in toepasbare subsidiemogelijkheden, maken onze klanten hier optimaal gebruik van.
In dit artikel van het HR-magazine MAG’GEZIEN kan je nog wat lezen over de verschillende pijlers van puuhr die er op gericht zijn je te ondersteunen in het runnen van jouw onderneming.
Wil je meer info over hoe puuhr je kan helpen bij je maandelijkse payroll? puuhr-collega Kim helpt je graag! Je kan haar vrijblijvend contacteren via kim@puuhr.be
Je kan nu ook een half uur gratis advies inwinnen! Klik snel op deze link om jouw afspraak met Kim in te plannen.
Sociaal-juridisch advies gewenst bij het implementeren in je payroll en strategisch HR-beleid?
Neem vrijblijvend contact op via info@puuhr.be.
Bekijk zeker ook eens ons opleidingsaanbod op onze website.