CORONA TELEWERKAANGIFTE – UPDATE
In onze vorige nieuwsbrief kon je al uitgebreid lezen over de nieuwe verplichting tot telewerkaangifte. Die verplichting houdt in dat je als werkgever een maandelijkse registratieverplichting hebt voor alle niet-telewerkbare functies binnen je onderneming en dit zolang de verplichting tot telewerken geldt (voorlopig tot en met 30 juni 2021).
In principe is de uiterlijke aangiftedatum voor de maand mei donderdag 6 mei 2021.
Nu kan je in de FAQ’s op de website van social security lezen dat niet alle werkgevers verplicht zijn de telewerkaangifte opnieuw te doen in mei en juni.
Als je de aangifte voor de maand april ‘op ernstige wijze’ deed en er is sindsdien geen wijziging in je personeelsbestand of het aantal niet-telewerkbare functies, dan hoef je de aangifte niet opnieuw te doen (op uiterlijk 6 mei en 6 juni 2021 respectievelijk).
Is er echter wel een wijziging in één van beide aantallen, dan moet je wel verplicht een nieuwe aangifte doen met die nieuwe cijfergegevens.
Wil je vrijblijvend meer informatie over hoe je telewerken invoert of verbetert binnen je organisatie?
Neem dan contact op met onze expert ter zake Marc Corijn via marc@puuhr.be
Bekijk zeker ook eens ons opleidingsaanbod op onze website.